Savaş karşıtı hareket ırk, dil, din ayırmıyor

Meral Candan Lübnan İçin Elele

Lübnan İçin Elele web sitesi adına ve bağımsız bir aktivist olarak katıldım. Konferans değerlendirmek pek bana düşmeyecek çünkü dil problemim olduğu için çok fazla bir şey anlayamadım.

Benim açımdan birçok “ilk” bir araya geldi. İlk defa yurtdışına çıkıyorum, ilk defa bir uluslararası konferansa katılıyorum, ilk defa direniş hareketini bu kadar yakından gözlemliyorum ki bunun geçmişi 12 Temmuz’a dayanıyordur benim için… Böylesi ilkleri bir arada barındırıyor olması katılımı benim için çok daha özel kıldı.

İlk defa bir konferansa katılıyor olmama rağmen dikkatimi çeken şeylerden birisi çok farklı yerlerden çok değişik ülkelerden katılımın gerçekleşmiş olması. Bu da demektir ki dünyadaki savaş karşıtı hareketin kapsamı çok genişlemiş; artık ırk, dil, din tanımıyor; sadece belli kesimlere hitap etmiyor… Bunu görmek çok güzeldi. Ayrıca katılımcıların aktif olduğunu görmek çok güzeldi.

Bundan ne sonuç çıkar? Önemli olan bundan sonra savaş karşıtı hareketin ya da direnişin devamlılığına dair uluslar arası çapta ne yapılabileceğidir. Ben asıl bunu merak ediyorum. Bundan sonra da bu çalışmaların içinde bir biçimde yer alacağım.

Bir Cevap Yazın

