Medeniyetler değil sınıflar çatışması

Seyit Can / Avukat

Kendi adıma geldim. Avukatım. Direnişin olumlu olduğunu, oradaki vahşet hakkında bilgim vardı ama somut olarak görme olanağımız oldu. Oradaki durumun kesinlikle bir medeniyetler çatışması olmadığını sınıf çatışması olduğunu gördüm.

Bir de bombalanan yerlerin, mekanların durumundan da anlaşılıyordu. Hep fakir bölgeler, yoksul bölgeler bombalanmıştı.

Kuzey Beyrut’a hiçbir ey olmamıştı. Orası bir Avrupa kenti gibiydi. Belli ki oradaki işbirlikçilerin mekanı da kuzey Beyrut’tu.

Bunun dışında benim için önemli olan Türkiye’deki devrimci ya da sol grupların tutum ve davranışları, onların olaylara nasıl baktığı, kararları nasıl aldığı, aralarındaki ilişkiler; bunları gözlemleme fırsatım oldu. Daha çok bu yönden benim için olumlu oldu. Gerçi izlenimlerim olumsuzdu ama yine bunu görmek önemliydi.

Somut birşeyler yapılamadı bizim açımızdan. Kararlar alınamadı. Ama en azından şunu gördüm; birşeyler yapılabilir. Bundan sonra da bu tür etkinlikler daha çok yapılmalı daha samimi olunmalı, daha örgütlü olunmalı. Bu kadar.

Bir Cevap Yazın

